Dnia 18 listopada 2015 roku uczniowie z kl. I THO razem z wychowawcą wybrali się do Ostrowca Świętokrzyskiego na ul. Kuźnia 75, gdzie od 2008 roku prężnie działa czterogwiazdkowy Hotel Red. „Wasze życzenie jest dla nas rozkazem. Sprawdźcie, ile możemy dla Was zrobić” – to nie jest puste stwierdzenie z wizytówki hotelu. Mieliśmy okazję przekonać się o tym po raz kolejny, kiedy właściciele i pracownicy hotelu z życzliwością i zaangażowaniem zorganizowali szkolenie dla pierwszaków Technikum Hotelarskiego. Najpierw uczniowie poznali piony funkcjonalne współczesnego hotelu, część mieszkalną i służbę pięter.

Następnie duże zainteresowanie wzbudziły pomieszczenia rekreacyjno-wypoczynkowe, tzn. solarium, sauna, łaźnia parowa i siłownia, potem centrum konferencyjne, sala bankietowa. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że pomimo 3 pięter i dużej liczby komfortowo wyposażonych pokoi hotel zachował kameralny, wprost rodzinny charakter. A to za sprawą widocznego w każdym szczególe stylu retro, dyskretnego oświetlenia i przede wszystkim miłego, otwartego na potrzeby gościa personelu. „Pracownicy są w hotelu po to, by obsługiwać gości na najwyższym poziomie, sprawić by czuli się tu dobrze i wyrobili sobie o hotelu jak najlepszą opinię. Jest to warunek, że wrócą ponownie…”- powiedziała pani menager Małgorzata Zięba, która szczegółowo omówiła młodzieży predyspozycje i wymagania do zawodu hotelarza. Ponadto zapoznała ich z działalnością recepcji, wyjaśniła jej obsługę informatyczną dotyczącą dokumentacji zamówień i realizacji usług oraz zasad odpłatności na świadczone usługi. Obok usług noclegowych Hotel Red oferuje także szeroki wybór dań w restauracji, barze przekąskowym, kawowym, drinkbarze, sali bankietowej, a latem grillbarze. Specjały kuchni regionalnej i potrawy międzynarodowe uczniowie prześledzili studiując karty menu. Atrakcyjne ceny i kompleksowe wyposażenie obiektu sprawia, że hotel tętni życiem i jest tu pełno gości także zza granicy. Nasi pierwszoklasiści już teraz zastanawiają się nad podjęciem praktyk w Hotelu Red. Mogą śmiało powiedzieć, iż poznali wszelkie tajniki obsługi gościa hotelowego i utwierdzili się w przekonaniu, iż wybrali słuszny kierunek kształcenia.